Koninklijke Onderscheiding voor Anne Marie en André

Woensdag 10 maart heeft na afloop van de raadsvergadering burgemeester Jos Som een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan André Brauers en Anne Marie Fischer-Otten. Zij worden benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

De uitreikingen vonden plaats in de raadzaal van het Raadhuis van de gemeente Kerkrade, Markt 1 te Kerkrade.

Persoonlijke gegevens van André Brauers (62 jaar)
Adres: Bosveldstraat 10, Kerkrade

André Brauers is al sinds 1986 lid van de gemeenteraad. Van 1990 tot 2002 is hij actief geweest als fractievoorzitter van GroenLinks en in de periode van 2002 tot 2006 was hij wethouder in de gemeente Kerkrade. Sinds 2006 is hij raadslid.

Verder is André Brauers lid geweest van diverse commissies. Hij is onder andere verschillende raadsperiodes lid geweest van de commissie Algemene Bestuurlijke Aangelegenheden (ABA) en van de commissie Ruimtelijke Ordening & Openbare Werken. Verder heeft de heer Brauers ook zitting genomen in de Parkstadraad.

Persoonlijke gegevens van Anne Marie Fischer-Otten (56 jaar)
Adres: Niersprinkstraat 38a, Kerkrade.

Anne Marie Fischer-Otten is al sinds 1998 lid van de gemeenteraad van Kerkrade. Sinds 2002 is zij fractievoorzitter van GroenLinks.

Verder is zij van 1998 tot 2002 lid geweest van de commissie Sociale Zaken/ Financiën. Sinds 2002 is zij lid van de commissie Grondgebied en Economische Zaken (GEZ). Ook is zij sinds 1998  tot 2006 actief als lid van GGD OZL en Eurode.