Op 23 mei zijn de Europese verkiezingen alweer! Omdat er best wat verwarring bestaat over de Europese Unie, organiseert GroenLinks Parkstad een Europaborrel in Café Pelt op woensdag 15 mei om 19:00 uur. Aanmelden is niet nodig, maar als je Facebook hebt, kun je je aanwezig zetten op het evenement zodat we een idee hebben van hoe veel mensen er ongeveer komen i.v.m. het plaatsen van stoelen en dergelijke. Klik op de link onderaan dit bericht voor het Facebook evenement.

Er zal een lezing plaatsvinden van maatschappijwetenschappen docent van het Bernardinuscollege, Jan de Heer. Dit zal gaan over hoe Europa werkt, waarom we verkiezingen hebben, waarom het belangrijk is dat we naar de stembus gaan en hoe Europa belangrijk is voor lokale initiatieven. Deze lezing is informatief en niet gerelateerd aan de standpunten van GroenLinks. Daarna zullen Ivy en Chenna van GroenLinks Parkstad nog kort wat vertellen over de Europa-gerelateerde standpunten van GroenLinks. Ook een kandidaat voor Europa van de Duitse Gruenen, Daniel Freund, zal kort nog wat vertellen. Het evenement is toegankelijk voor zowel leden als niet-leden van GroenLinks en dus ook mensen van andere partijen zijn van harte welkom! Inloop is om 19:00 uur, de lezing begint om 19:30 uur!